Endringer i Neptunes ledelse Foto: Terje Solbakk

Endringer i Neptunes ledelse

Letesjef Gro Haatvedt i Neptune blir rådgiver i samme selskap fra september i år.

Under Gro Haatvedts ledelse har Neptune Energy gjort funnene Isabella (Storbritannia), Echino Sør,  Sigrun Øst (Norge) og Schwegenheim (Tyskland).

Fra september i år vil Haatvedt forlate stillingen som VP of Exploration and Development for å bli rådgiver for selskapet («Distinguished Advisor»).

Neptune skriver i pressemeldingen at Gro Haatvedt vil “gi innsikt og ekspertise for å støtte den tekniske gjennomgangen av lete- og utviklingsmuligheter og geologisk og geofysisk aktivitet. Hun vil også gi råd om den løpende utviklingen av Neptunes digitale subsurface-løsninger. »

LES OGSÅ: 70 % reduksjon gjennom digitalisering

– Gro har vært avgjørende for selskapets vekst. Hun skapte leteevnen vi har i dag, og resultatene vi har oppnådd vitner om hennes ledelse. Jeg er glad for at hun vil fortsette hos oss i sin nye rolle for å gi innsikt og teknisk ekspertise når vi videreutvikler leteporteføljen vår, kommenterer Jim House, administrerende direktør i Neptune.

Neptune Energy vil presentere Duva-feltet under konferansen NCS Exploration – Recent Discoveries i Stavanger 14. – 15. oktober 2020.

PROGRAM OG PÅMELDING

Endringene i Neptunes toppledelse gjenspeiler en konsernstruktur som i større grad fokuserer på de aktivitetene som vil levere mest verdi under rådende markedsforhold, ifølge selskapet.

Fra og med oktober vil lete- og utviklingsteamet rapportere til Andrea Guerra i rollen som VP Subsurface.