Ny profil og ny fremtid Store Norske sin nye logo.

Ny profil og ny fremtid

Store Norske har fått ny logo og nettside. Endringene symboliserer at selskapet er inne i en historisk omstilling.

– Da den mektige Svea Nord-gruva ble stengt i mars i år, markerte dette den endelige avslutningen av over hundre års gruvedrift i Svea. Gruvedrift har vært den viktigste kilden for norske arbeidsplasser på Svalbard. Det er nå i endring, skriver adm. dir. Jan Morten Ertsaas på SNSKs nye nettside.

Ertsaas forteller at omstillingen har foregått i mange år allerede, og endring er noe vi er kjent med på Svalbard. Gruvedriften har opp gjennom tiden vært skalert opp og ned både i Longyearbyen og i Svea. Longyearbyen har gått fra Store Norske sin «company town» til et mangfoldig samfunn.

– I tillegg til gruvedrift har vi opp gjennom tiden drevet mye annen virksomhet – alltid med fokus på å bidra til gode og stabile arbeidsplasser og et godt og trygt samfunn. I dag har vi rundt 400 boenheter fordelt på familieboliger og mindre leiligheter i Longyearbyen. I tillegg driver vi med arktisk logistikk gjennom Pole Position Logistics AS, og vi tilrettelegger for turistvirksomhet gjennom Gruve 3 AS.

– Fremover har vi har definert fem områder der vi ser muligheter for at Store Norske kan ta en større rolle: eiendom, logistikk, mineralvirksomhet, energi og infrastruktur samt kulturminner/reiseliv, skriver Ertsaas på den nye nettsiden.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
X