Ny letesjef Påtroppende og avtroppende letesjef Tore Løseth og Tim Dodson. Foto: Equinor

Ny letesjef

Tore Løseth tar over som letesjef i Equinor etter Tim Dodson.

Den planlagte endringen i ledelsen skjer 1. juni, og Tore Løseth blir da fungerende konserndirektør for Leting i Equinor.

Løseth har jobbet i Equinor siden 2001, og senest i stillingen som direktør for den internasjonale landbaserte letevirksomheten. Tidligere var han direktør for letevirksomheten i Mexicogolfen.

Løseth startet sin karriere som geolog på Equinors forskningssenter. Han har en doktorgrad i sedimentologi fra Universitetet i Bergen.

Tim Dodson har vært Equinors letesjef siden 2011, og blir direktør for Strategy Execution i Global strategi og forretningsutvikling (GSB).

– Jeg vil benytte anledningen til å takke Tim for hans langvarige bidrag til ledelsen av selskapet og som medlem av konsernledelsen i Equinor. Jeg er glad for at vi fortsatt kan dra nytte av Tims solide erfaring og brede forståelse av Equinor i hans nye stilling i strategienheten i GSB, og jeg ønsker han lykke til, sier konsernsjef Eldar Sætre.

– Samtidig vil jeg ønske Tore velkommen til konsernledelsen. Han tar med seg sterkt lederskap og internasjonal erfaring inn i ledergruppen, og jeg ser fram til å samarbeide med Tore i hans nye stilling, sier Sætre.

COMMENTS

WORDPRESS: 0