Det byr på ekstra hodebry for Vegvesenet og Bane Nor, skriver nrk.no
Det er lenge siden det var drift i gruvene i fjellet bak Trengereid i Bergen. De var i drift fra 1920 frem til 1986. Tilbake ligger det opp til 200 meter lange tunneler og store hull i fjellet.
Nå må Vegvesenet og Bane Nor få nøyaktig oversikt over de gamle gruvene for å hindre at noe uventet og alvorlig kan skje når de nye tunnelene på E16 skal sprenges ut.
Les hele saken på nrk.no.
![window.adn = window.adn || {};
adn.calls = adn.calls || [];
adn.calls.push(function() {
adn.request({
network: "2cddc6",
adUnits: [{
auId: "2e0bfb",
auW: 1230,
auH: 480
}]
});
});
Gamle gruver midt i traséen](https://geo365.no/wp-content/uploads/2018/05/Gruver-Trengereid-E16-650x433.png)
Kartene som Vegvesenet har fått av de gamle kalkgruvene er håndtegnet og gir ikke gode svar på hvordan gruvegangene ligger inne i fjellet.
FOTO: Direktoratet for mineralforvaltning
Kartene som Vegvesenet har fått av de gamle kalkgruvene er håndtegnet og gir ikke gode svar på hvordan gruvegangene ligger inne i fjellet. FOTO: Direktoratet for mineralforvaltning
KOMMENTER DENNE SAKEN